2014. január 1., szerda

Greg bevezetője

Ezt a könyvet még Őzi barátnőm ajánlotta nekem sok évvel ezelőtt. Tulajdonképpen kötelező olvasmánynak kéne lennie minden nőnek. Számtalanszor hallom a barátnőimet panaszkodni, hogy ez vagy az történt, hogy nem hívta fel őket a kiszemelt pasi napok óta, hogy eltűntek, vagy így vagy úgy viselkednek. Aztán persze jönnek a kifogásgyártások számukra, hogy de hát pasiból van, azok ilyenek: félénkek, gyávák, elfoglaltak, éretlenek; nem jut el a tudatukig, hogy ezt vagy azt tegyék; én ismerem őt, és tényleg ilyen...,  stb. kifogások.
Nem mondom, én is csinálom néha, ugyanakkor most már megpróbálom józanul nézni a dolgokat, és egy mosoly után nem rögtön az esküvőt tervezni. (Ezt már bevállalta amúgy is egy elvált barátnőm, aki már kinézte nekem a ruhát is, amihez egy metrószerelvény is kicsi lenne, hogy beférjek...)
Nem dőlök be azoknak a tanácsoknak, hogy a mai fiúk töketlenek, nem mernek kezdeményezni, kapjam el én. Fenét! NŐJÖN FEL A FELADATHOZ, ha akar tőlem valamit!
Szóval, ilyenkor mindig eszembe jutnak Greg szavai. Lószart! NEM VAGY AZ ESETE, SZIVI!
Így elkezdtem kijegyzetelni pár gondolatot a könyvből, akinek esetleg nem lenne meg. Bár, szerintem, érdemes megvenni és végigolvasni, vagy megnézni a filmet, mely a könyv alapján készült: Nem kellesz eléggé.

Szóval, ezen az adott napon egyszer csak az egyik hölgy így szól hozzám:
- Greg, hiszen te férfi vagy. Szóval, jártam ezzel a fickóval... legalábbis azt hiszem. (- Már tudom is a választ.) - Szóval, tudod, elmentünk moziba, meg minden, baromi jó volt. Úgy értem, nem fogta meg a kezemet, de pont az a jó, mert nem szeretem, ha a kezemet fogják. De utána megcsókolt a parkolóban. Én meg megkérdeztem, hogy nem akar-e feljönni, de reggel baromi fontos megbeszélése volt, úgyhogy nem jött fel.
- Na és, azóta hallottál felőle?
- Hát épp ez az. Már egy hete történt. De te biztos tudod a választ. És akkor ma küld nekem egy e-mailt valami ilyesmi szöveggel, hogy "nem is jelentkeztél, mi van veled?"
Egy darabig csak bámultam rá, és a válasz nyilván egyértelműen sugárzott a tekintetemből.
- Nem jössz be neki!
Nézzék, én nem vagyok orvos, még csak nem is képzelem magam annak. De nyugodtan tekinthetnek szakértőnek egy nagyon fontos oknál fogva: férfi vagyok - olyan férfi, aki már számos kapcsolaton van túl, és nagyon szívesen megosztja önökkel a férfiak viselkedésének titkait. És mivel férfi vagyok, nagyon jól tudom, hogyan gondolkodnak, éreznek, és viselkednek a férfiak.
Ha egy pasi odavan érted, akkor azt közölni is fogja. Telefonál, megjelenik, meg akarja ismerni a barátaidat, le sem tudja venni a tekintetét vagy a kezét rólad, és ha lehetőség nyílik arra, hogy ágyba bújjon veled, a világért sem hagyná ki az alkalmat. Az se számít, ha éppen másnap HAJNALI négy órakor akarják beiktatni, hogy ő legyen az Egyesült Államok új elnöke. A fickó fel fog menni hozzád!
A szomorú helyzet (és kínos helyzet is egyúttal), hogy inkább levágatnánk a karunkat, minthogy egyszerűen azt mondjuk a nőknek, "bocs, szivi, nem vagy az esetem".
Szánalmasak vagyunk. A tény azonban ettől még tény marad, még akkor is, ha nem mondjuk ki, nevezetesen: minden alkalommal teljesen átlátszóan viselkedünk. Ha egy pasi nem hív fel egy nőt a megígért időpontban, vagy nem közli EGYÉRTELMŰEN, hogy járni akar vele, akkor már meg is van a válasz. Ne próbáljunk kifogásokat keresni a számára. A cselekvései magukért beszélnek: egyszerűen nem jön be neki a nő.

Greg Behrendt - Liz Tuccillo: Majd hívlak, Baby!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése