2010. január 13., szerda

Sztrájk élmények

Akinek esetleg új a hír, sztrájkol a BKV. Azaz, nem járnak a közösségi közlekedés batárjai, csak nagyon ritkán (éjszakai járat), illetve kölcsön Volánbuszok, és hasonlók.
Kedden reggel 3/4 7-kor csenget a szomszéd, megjött az éjszakai műszakból. Kimegyek, kérdem, mi történt így kora reggel... Azt kérdi, hogy mikor indulok. Mondom, olyan 15 perc. "jó, akkor megvárom, és beviszem..."
Nekem ilyen szomszédaim vannak... Nincs jobb dolga munkából hazaérve, mint hogy engem furikázzon.
Hazafele gyalog mentem. Jön szembe: TESCO-s busz, Volánbusz kikiáltva 136E-nek, 950 A. Nincs is sztrájk... :)

Amúgy új mozgalmat hirdetek. Sok helyen láttam, hogy autósok veszik fel a gyalogosokat.
Minden reggel ismerős arcokkal találkozom én is a buszon, villamoson. Nos, akinek van kocsija, álljon össze a környéken lakókkal, és vigye be őket reggelente, meg hozza haza. Ha összedobják a benyapénzt 3-4-en, olcsóbb mint a BKV bérlet, tiszta, nem kell megfagyni, nem kell a hajléktalant szagolgatni...
Tovább lehet fejleszteni is, mint a netes "utazom és útitársakat keresek a kocsimba, vagy utaznék és sofőrt keresek benzinpénz megosztással". Csak fellövöd a netre, hogy merre mész, és keresel társat hozzá. 100 ft egy út. Ha összeszed valaki 6 embert minden nap, kijön a havi tankolása.
Minek ide BKV? Csak a pénzt nyeli.

Ma reggel látom, hogy emberek állnak a villamosmegállóban.
Ők miben reménykednek?

4 megjegyzés:

  1. Hah! A mhelyemen ingyen reggelit kapsz, ha bringával jársz, és ha többen jöttök egy autóval. Sztem ez klassz kezdeményezés.
    A szomszédod pedig tapsot érdemel. (min).

    VálaszTörlés
  2. A szomszedod tenyleg nem semmi!

    A kozos autozasrol pedig az jut eszembe, amikor egy foldrajz proffal beszelgettem, aki megemlitette, mekkora divat a nemeteknel a mobilitas menedzsment, aminek kereteben tobbek kozott az egy kornyekrol bejarok kozos autozasat probaljak elosegiteni. Szoval pont azt, amit Te is emlitesz :)
    Ez kb. 6 eve volt.

    Tavaly novemberben meg lattam errefele (a vilag masik oldalan) egy plakatot, amin nepszerusitik ezt a "carpool"-nak nevezett dolgot, rogton regisztraltam is ra! (Persze azota is vonatozom, mert en azt szeretem.)

    VálaszTörlés
  3. Manka, nálunk nincs ilyen szellemi színvonal. Én már azon is meglepődtem, hogy az első nap állítólag az autósok felszedték az utasokat a hídon és magukkal vitték. De úgy látszik, mi is össze tudunk fogni, ha kell. Kár, hogy ilyen helyzetek kellenek hozzá. De ha ez az ára, egye penész, sztrájkoljon minden hónapban a BKV.
    Isti, mi itt le vagyunk maradva, tudod... :)De szerintem nem 6 évvel, hanem kb. 50-nel. Itt sajna a vonatokról jobb nem beszélni. Mocskosak, büdösek, és ugyanúgy sztrájkolnak minden évben. Örülök, ha nem kell felszállni rá.

    VálaszTörlés
  4. Jó kezdeményezés, kedves szomszéd és ....hurrá optimizmus. Az a baj, hogy hamar jönnek majd a fanyalgók is (most én is?), és minden visszaáll a régi rendszerbe...50 év? egy-két korosztály kellene hogy felnőjön egy MÁS gondolkodással.

    VálaszTörlés