2009. március 31., kedd

Útlevél

Nem tudom, hogy megérzés, vagy csak azért mert tavasz van, és bezsongtam, de tegnap kitaláltam, hogy megcsináltatom az útlevelem. Múlt évben úgyis lejárt, ideje kérni másikat. Kedden és csütörtökön úgyis szabadságon vagyok. Megnéztem a neten, hogy pontosan hova is kell most mennem. Megláttam a fórumokat, hogy milyen borzalmas az ügyintézés, és mennyire barátságtalanok, volt, akit elküldtek aznap, mert elfogyott a sorszám, vagy ha volt sorszáma, akkor is, mert letelt a munkaidő. Hajaj, gondoltam, lehet, hogy ez nem lesz egyszerű...
Jelentem, egyszerű volt, és ment mint a karikacsapás...
Utána is érdeklődtem, hogy hova kell menni, mit kell vinni. Bácsi nagyon készségesen válaszolt a kérdéseimre telefonon. Elmondta, hogy kérhetek időpontot, de nem szükséges, ha kedden vagy szerdán megyek, mert kevesen vannak olyankor. Szerinte a magyar ember mindent hétfőn ügyintéz, ő nem érti miért, akkor náluk is tömeg van (szerk: akkor hosszúnaposak, vagyis gondolom, mindenki meló után megy). A neten valóban csak ápr. 6-ra van legkorábban szabad időpont, de azért, mert Törökszentmiklósról is oda járnak, és hát ez nem egy túl nagy iroda, ezért egy héttel előbb lehúzzák a listát, hogy a helyi lakosoknak is adjanak némi sanszot az ügyintézésre. Okos. :)
Javasolta, hogy a postán kérjek ún. MÁK csekket és előre fizessem be a 6-10.000.- forintot, attól függően, mennyi évre kérem az útlevelet. Az okmányirodába is befizethetem, de néha akadozik a rendszer, a posta a tuti. Oké, ha ez a tuti, legyen így. Postára el, kértem csekket, mire kitöltöttem, sorra is kerültem, csekk befizet. (Ablaknál ülő néni mindenéppen rám akarta sózni a maradékot is, hátha kell még, mondtam neki, hogy köszönöm, de egyelőre nincs rá szükségem. Vagy ő már tud valamit???? Hmm....)
Ma reggel Okmányirodába be. Bácsi ajtóban mosolyogva (!) fogad, nyom nekem sorszámot, még ki sem jött a gépből, már hívtak a fotózásra. Kértek egy aláírást, aztán elkészült a kép, és a hölgy már küldött is tovább a következő ablakhoz. Fel sem álltam, már villogott a számom. Csak kapkodtam a fejem, hogy melyik a 10-es ablak... Mondtam is az ügyintézőnek, hogy ez gyorsan megy... Javasolta, hogy maradhatok 4-ig, ha gondolom. Mondtam, köszönöm, nem, jobb elfoglaltságot is találok. :) Elkérte a régi útlevelem, megkérdezte, van-e benne vízum, mondtam, hogy nincs, de tehet bele, ha gondolja... :D Nem fogok ellenkezni. Kb. 10 percet tartózkodtam az irodában!
30 napon belül ajánlott küldeményként érkezik. Mármint az útlevél. :D Ha vízumot is varázsol bele egy jótündér, akkor is átveszem... :D
Jah, és azt nem is mondtam, hogy összefutottam egy iskolatársammal Okmányirodába menet. Megerősített benne, hogy a dolgok nem véletlenül történnek. Főleg, ha még a sorbanállás sem akadályoz.... :) Úgy legyen! :) Úgy tűnik, valami másban is tud nekem segíteni, ami szintén egyik nap jutott eszembe, hogy utánanéznék. Ez már azonban egy másik történet lesz. :)

1 megjegyzés: